torsdag 10 maj 2012

Äntligen varmt!

Det är mitt pa dagen, vi har 33 gr i solen.. aaahh skönt men jag förstar varför manga här nere i sydeuropa tar en liten siesta, stänger in sig en stund, för det är verkligen fööör varmt! Vid minsta lilla solstrale hemma i Sverige tar alla av sig kläderna och sitter ute, det gjorde jag med när jag bodde kvar där!
Men den där lilla pausen efter lunch är inte sa dum.. om inte minst skyddande mot solen!
Men jag klagar inte! Klimatet här i södra Frankrike är verkligen ett stort plus! Och jag hoppas det haller i sig nu. Vi har ju tyvärr haft en regnig period nu, plask plask, var trädgard blev som en stor sjö :( men växterna blev ju glada, sa vi har fatt klippa gräset i 2 omgangar nu bara pa 3 dagar!


Lillebror sover, storebror är pa dagis och mannen (vi kan kalla honom L) är pa jobb i Marocko tills i morgon kväll. Det är nu som jag borde fortsätta med malningen pa lilla toaletten sa den blir klar nagon gang!! Sen borde jag börja mala om det mindre matsalsbordet som väntar pa att fa flytta in här. Det är det där med att börja.. men när jag väl gjort det sa kan jag nästan inte sluta!


Kanske skulle klippa gräset ocksa här pa framsidan..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar