torsdag 31 maj 2012

Lite shopping blev det..

Ooooh idag blev det ett besök pa en av favvo affärerna!! Det var ju inte riktigt meningen men jag fick en timme över i närheten.. sa vad göra?! ;) www.maisonsdumonde.com here I come!
Och som vanligt fanns där massa snyggt! Jobbigt.. Jag har ju velat aka dit sedan länge, för att köpa en snygg vaxduk, och det gjorde jag denna gang! En ljusrosa med sma rosor i ett sött mönster och med en vit liten spetskant runt om! Och sa blev det nagra grejer till.. ;)

En liten liten del av butiken

Myspys

Efter alla mina.. ja 36 ar (!!!) sa känns det verkligen som om jag har hittat min stil! Jag HAR ju alltid gillat blommigt och romantiskt, jag är en "drömmare", fantiserar mycket och HOPPAS! Men jag har väl inte riktigt hittat rätt förut.. Jag har haft vanlig ljus "nordisk" stil, jag har haft mörka och "murriga" färger men nagonstans under denna tid har jag ju ända gillat allt med blommor, mönster, gammaldags och sa vidare.. 
Nu bor vi i ett gammalt stenhus som är perfekt (ja allt är ju relativt..) för dessa vackra ting! MEN tro nu inte att mitt hus väller över av färger, blommor och spets.. nej nej, inredningen här hemma har en ljus bas och sa jobbar jag pa lite färgklickar här och var. Jag gör sällan längre spontanköp, utan jag funderar och känner efter, funderar lite till..

Massa härliga tyger, dukar, assietter, glas..

Den här lilla pirat fatöljen skulle passa sa bra i storebrors rum!
Han har sett den och gillar den ocksa!!

Ja, man blir garanterat fattigare efter ett besök här. Mer eller mindre. Stackars lillebror som var med. Han gillar inte längre att hänga med mamma i affärer. Sitta fast i vagnen medans jag funderar. Men efter shoppingen at vi lunch med en väninna och hennes lilla familj pa ett Crêperie som vi besökt manga ganger! Där fick han sträcka pa benen, busa med lilltjejen som var med och äta goda crêpes med skinka, ost och ägg och sa lite glass till efterrätt. Miam miam!

Enkelt men mysigt crêpes ställe som vi gärna besöker när vi är i närheten
Mätt som en plätt!

2 kommentarer:

  1. Så roligt att läsa om ditt liv Malin! Du verkar ha det riktigt härligt måste jag säga. Så fint!
    Stor kram och ha en underbar sommar.
    /Sören

    SvaraRadera
  2. Ute är det regnigt och bara 7 grader varmt (men vackert med syrener och hägg...) och här inne ligger en hostig och febrig mamma med en kopp kaffe och drömmer sig bort med hjälp av din fina blogg! Längtar så till Frankrike! Kram och tack för att du lyste upp min dag:) Kram Anna-Clara

    SvaraRadera