måndag 2 juli 2012

Öland

Oj, nu har det gått lång tid sen sista inlägget.. Sommardagarna bara rusar förbi!
Vi är tillbaka från härliga New York och jag & pojkarna befinner oss nu på Öland, i mormor & morfars sommarhus! Och här går verkligen tiden fort! Och varje kväll är jag för trött för att sätta mig och blogga..
I dag skiner solen och det är varmt, äntligen kan man hoppa i bikinin utan att frysa! Men bada i havet undviker jag än så länge.. Barnen plaskade i en liten plastpool i trädgården tidigare idag, helnöjda!!!
Här på Öland måste det verkligen vara fint väder för att man ska ha något att göra. Det är väl så med många platser men eftersom att allt är utomhus här så blir det såå trist när det regnar! Nu är det väl så i Sverige att det finns inga dåliga väder, bara dåliga kläder... Så här om dagen köpte jag regnställ till oss alla och sen traskade vi en lång promenad i blåst & regn. Kul tyckte barnen, jag med tills det började att bubbla in vatten i mina gympaskor....

Och oj vad mycket fint det finns att köpa här! Och vilka mysiga hus överallt! Jag spanar in trädgårdar med rosenbuskar och annat fint och suger i mig all inspiration jag bara kan! 

Midsommar! På väg ner till sjölandet med tårta & champagne.

Nej nu måste jag ut i solen igen! När den äntligen är här kan man ju inte sitta inne.. Annat är det hemma i Frankrike där min man rapporterar om 38 gr hetta..... Nästan så att jag längtar dit en regnig dag, trots att jag är i härliga Sverige!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar