måndag 20 augusti 2012

Hej igen..

Ja, nu sitter jag hemma i min sköna soffa igen efter 9 veckors härlig semester! 
Har varit runt lite överallt, Stockholm, Göteborg, Öland, New York, Smögen, Côte d'Azur.. Jag har dessvärre inte haft tillgang till dator (heller ingen ork, har ju slappat!) sa min lilla blogg har legat "nere" och vilat lite ;) men nu är jag tillbaka!!!
Och här är vaaarmt! Termometern visar 54 gr i solen mitt pa dagen, puh! Just nu, klockan halv tolv pa kvällen star den pa 27 gr.. Tur vi har pool!!! Manga svalkande dopp blir det! Men vi är mest inne under dagen, är omöjligt och farligt att ga ut!
Och hela var trädgard är...brun!!! Det är sa torrt och vi har varit borta sa döda blommor och beiga buskar och gräsmatta... :(
Och en annan trakig sak!!! Nagon har stulit mina blommor inklusive krukor som stod i fönstren pa framsidan av huset!!! HUR kan man göra sa? Och VEM har gjort det? Har de akt förbi och spanat in dem ett tag och kommit hit en natt? Ingen av grannarna har sett nagot.. Usch vilka trakiga manniskor det finns!!!
Ska minsann köpa nya men skruva fast krukorna denna gang!!!

He, en liten parentes här och nu: det började just att REGNA!!!! Det bara öser ner utanför just nu! WOW! Och oooh sa bra! Heja regnet, kom och vattna min ledsna trädgard!! Och vilken TUR att jag tog in tvätten tidigare... (som för övrigt torkar pa nolltid i värmen).


I morgon blir det att packa upp väskor och fa allt pa plats igen. Ska bli skönt att fa hänga in sina kläder i en garderob igen och slippa gräva runt som en tok i väskan efter just den där klänningen, toppen eller byxorna, som ocksa är skrynkliga när man väl hittar dem där, längst ner i hörnet.. 
Appropa väskor och packning.. nej, vi fick inte med oss allt fran Sverige denna gang! Tva fullproppade kartonger star kvar hemma hos mamma & pappa plus att vi fick köpa en ny större sportbag till lillebror. Nästa sommar tar vi bilen till Sverige!
Eller kanske en minibuss....  ;)

Väntar med spänning pa mina fullpackade kartonger!
Har nästan glömt vad som ligger där i..

Nu blir det godnatt och sov gott! 
Det har redan slutat regna.. :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar