söndag 26 augusti 2012

Lunch i det gröna..

Tyst. Lugnt. Mmmm söndag morgon.. vaknar sakta i var sköna säng.. helt ensam i huset..
Nej jag är inte övergiven! L drog i väg klockan 6 i morse för att spela golf och barnen är hos deras farmor & farfar sedan i fredags eftermiddag. Alla 3 kommer hem senare i dag, sa jag njuter av egentid! Att ligga och dra sig i sängen en söndagsmorgon är verkligen inte vardagsmat längre och det är ju saaa underbart! 
Gick upp sent och gjorde mig en STOR kopp kaffe med mjölk och unnade mig en "söt" frukost, sant man far göra när man är ensam (och trött sen festen dagen innan..). 

Kaffe & en madeleine! 

Ja, för igar var det fest! 22 vuxna och 7 barn kom pa lunch! En langlunch i vanlig ordning som varade till sent! De sista akte hem runt kl 20.. Vi började med en skön apéritif med massa gott! Bubbel och snacks, miam miam som lillebror skulle ha sagt! ;)

Fick bland annat underbara macarons som present!

En perfekt ga-bort-present!

Jag njöt av en grön skön macaron till mitt kaffe i förmiddags!

Vi gjorde det lätt för oss i och med att vi var sa manga, men visst är det mycket att fixa ända! Vi ville ha en liten svensk "touch" pa dagen sa till apéritif fanns bland annat älgkorv! Sedan bjöds det pa köttbullar, räkor, lax & dillstuvad potatis ute i trädgarden, gott och uppskattat! Givetvis massa franska goda ostar och till sist mina smulpajer med egen vaniljsas! Yummi!

Tomma glas som väntas pa att fyllas med god bubbel!

Älgkorv fran Ikea Food Shop ;)

Det var sagt att det skulle bli regn, sa de flesta kom i jeans..
Men solen och värmen kom, tack för det sa att vi
kunde sitta ute!!!

Lilla buffébordet med svenska maträtter.

Med det här gänget blir det alltid trevligt! Och jag lär mig alltid nagot nytt ord pa franska i alla diskussioner. Nagot "slang" ord här & där ;) Och de flesta vill gärna lära sig ett svenskt ord eller fler! Jag är och lär nog förbli "den svenska tjejen" hehe men det stör mig inte! Jag är stolt över det och det gläder mig att folk är intresserade av den svenska kulturen! Det var nästan att jag & min man bjöd pa en show och dansade Sma Grodorna igar. MEN man maste ju halla pa traditionen och spara denna vackra dans till jul eller midsommar!!! ;)

Lite skönsang under lunchen!

Uppskattad crumble med skogsbär.

Även om det gick relativt lugnt till under dagen sa hade vi en del incidenter.. En mobiltelefon hamnade i poolen och slutade fungera, en vigselring tappades (är ännu inte funnen..!!), en trasig sko, ett trasigt champagneglas och en bil som inte startade vid hemfärd! Men är det fest sa är det!!! ;)

Lugnet efter stormen. Jag tar mig en tur runt poolen
i hopp om att hitta den tappade vigselringen..
(inte min dock..)

God söndag till er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar