måndag 27 augusti 2012

Min nya fina...

Oooooh jag har hittat den!!! 
Ibland springer man bara pa saker som man länge letat efter men nästan gett upp eftersom det tillslut känns helt omöjligt att hitta! Och en vacker dag dyker det upp!
Jag har faktiskt lite tur med sana här saker. Jag förhastar mig inte (längre) och köper nagot halvdant utan jag väntar och sa brukar jag som sagt bara springa pa det när jag minst anar det! Det är som att sakerna kommer till mig!

Jag har sedan ett ar letat efter en ljuskrona (med riktiga ljus) att hänga ovanför soffbordet. Och vart jag än vänder mig, letar, fragar efter osv sa finns det bara ljuskronor med lampor!!! Har jag missat nagot ställe?? Var sjutton i detta land finns en affär eller liknande med gamla hederliga romantiska ljuskronor?!?! 

Well well, nu har jag den! En enkel stor krona med blockljus. Jag ville gärna ha med vanliga kronljus men men man kan ju inte fa allt här i livet! ;)
Jag var pa en affär för att köpa lite blommor, jord etc för att piffa upp lite efter semestern da allt dött... (hmmm en annan historia..) ..en affär som jag ofta besökt men NU, efter semestern har de börjat med en liten avdelning med Brocante, "loppisfynd" och där stod den! Och priset, jamen vilket pris!!!! Ca 150 sek!!! C'est presque rien!!! Utan att tänka rafsade jag at mig den och nu har den fatt ett hem här hos oss!



Voilà!!!

...

Tänker att man kan pynta den vackert till jul!

Min alldeles egna "lustre à bougies"


Ha en trevlig "lundi"!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar