fredag 28 september 2012

Äntligen fredag..

Oj sa skönt med fredag! Idag kan jag verkligen säga: äntligen fredag!!!
Hela denna vecka har jag nämligen varit pa utbildning! Och när man har blivit van vid att styra sitt eget liv med tider, mat, pauser, nytta och nöje sa blir man rätt trött när man helt plötsligt ska sitta och lyssna, lära, agera, anteckna osv... En vanesak, jag vet men det känns bra "gött" att det är över!
Jag ska alltsa börja att jobba! Eller kan man kalla det att jobba när det just för tillfället kommer att handla om 3 timmar per vecka?!?! Hard work!!! Hehe..
Det KAN bli 6 timmar nagon vecka...!!! ;)

Vad ska jag göra da?! Ja, inget krangligt för Madame Suédoise ;) Jag ska undervisa i svenska! Det ni! Det finns (just nu) en person som vill lära sig svenska här i krokarna! 
Det ska i alla fall bli bade roligt och intressant, även om spraklärare inte stod pa min vad-jag-vill-göra-i-livet-lista.. Men jag menar, nagra ynka timmar varje torsdag förhindrar ju inte mig fran att göra andra saker!

Nu ska jag förflytta mig fran datorn och sjunka ner i soffan framför tvn. Jag hör att L & storkillen busar och har tagit fram glass! Fredagsmys nästa!



...

...

...



1 kommentar:

  1. ja fredagar är svåra att klaga på :)
    å missa nu inte...

    S
    A
    T
    U
    R
    D
    A
    Y

    S
    H
    O
    W

    O
    F
    F

    förra veckan 109fina bloggar.
    det är kul att vara med :)
    VÄLKOMMEN
    Håkan

    SvaraRadera