fredag 19 oktober 2012

Höstrusk ute och ljus i entrén..

Idag är en sadan där trist dag, det blir liksom aldrig ljust.. Regnet bara öser ner, mer eller mindre, det slutar inte.. inte hittills i alla fall :(
Men man kan ju inte bara ha soliga dagar i livet heller! 
Och sa är lillprinsen sjuk. När jag hämtade hos dagmamman igar sov han i hennes famn med hög feber :( Sa egentligen gör det ju inte sa mycket att regnet porlar idag, vi sitter ända inne och tar det lugnt.

Jag har passat pa att städa upp lite i entrén. Vi väntar gäster fran Paris i morgon sa det far ju allt vara lite välkomnande i hallen! Gäst rummet är klart och senare ska jag beställa mat pa internet som min man hämtar upp pa hemvägen. Det känns inte riktigt bra att dra runt med en febrig liten pojke i en kundvagn, och speciellt inte en fredag eftermiddag.

Sa denna dag gar till att plocka, städa, pyssla, sy(!), tvätta osv.. 



Vit ljuslykta fran kär vän och gummistövlar Laura Ashley

Yes, I can!

Praktisk postlada med krokar

Rolig skylt vid hallmöbeln

Dekorativa nycklar fran Comptoir de Famille

Vi har en öppen hall med bjälkar i taket
och en pelare mitt i..

Bienvenue chez nous!

Ja, sahär ser det ut idag, reeegn!

Pa bilden ser det ju dock ut som att solen gassar in!

Lampskärm fran Madam Stoltz som ger ett supermysigt sken! 

Ha nu en toppenskön fredag med mys och god mat och allt som hör till! Jag ska försöka lägga upp ett klipp pa en skön gammal fransk sang lite senare. Jag är inte super teknisk sa vi far väl se hur det gar.. Men lite härlig musik en fredag tackar väl ingen nej till?!?! 


Bon week end!

1 kommentar:

  1. Så fina skyltar... kanske tomten kan komma med en fin skylt till mig i år... ;-)

    SvaraRadera