tisdag 9 oktober 2012

Lilla toaletten..

När vi köpte vart hus sa var det absolut beboligt MEN inte alls var stil!!! Det var mörkt, kallt och fult(!) överallt.. Sakta men säkert ändras det till det bättre och finare (enligt oss)! Jag menar, alla har ju sin egen stil och det är ju den man trivs med hemma!
Innan sommaren tog jag äntligen tag i att mala om lilla toaletten men sen har det statt still. Det kostar ju ocksa.. 
Men idag har jag piffat lite till! Jag har sytt!!! Japp, jag har sytt som ett litet draperi runt lilla handfatet. Det gömmer fint de fula rör etc som finns där under.. Jag har funderat pa detta ett tag men kom liksom aldrig igang, men sa läste jag pa en annan fin blogg om en tjej som gjort detta och tänkte: vad sjutton, det kan väl jag med!!!

Sahär blev det i min stil och version..


...

...

...

...

...

Nu saknas det finjusteringar här & var, en hylla, en tavla kanske, en taklampa, en blomma(?) osv.. "var sak har sin tid"..
Innan gick detta utrymme i bruna, vinröda, rostiga toner. Inte sa charmigt om ni fragar mig. Jag har letat lite i arkivet ;) sa nu ska jag visa hur det sag ut när vi köpte.. 

Voilà!


...

Och den här "prickiga" tapeten var genomgaende i stora delar av huset. Och kalla röd-orangea klinkers överallt! Nu vilar en skön och varm parkett ovanpa, bättre sa!
Mer foton kommer när jag renoverat färdigt! Snaaart hoppas jag!


Trevlig tisdagkväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar