tisdag 27 november 2012

Ge mig energi..

En hel vecka har gatt sedan sista inlägget.. Varför?! Puh, jo jag har ingen energi alls just nu! Orken gar upp och ner, jag saknar inspiration, vill fixa i ordning (har ju en hel del att göra här hemma) men kommer inte i gang! Dagarna rullar pa och jag tänker: men i morgon sa.. 
Vad beror det pa? Vädret? Mörkret? Känslor? Saknad? Längtan? Hälsan? 
Ja, listan kan nog göras lang.. ingen idé att leta orsak, ibland är det sahär! Jag ligger inte alltid pa topp! 
Men nyss, när jag loggade in här, kollade jag runt lite pa fina inredningsbloggar och da, da kände jag ett litet "jihoo"!! Jag brinner ju själv för dekoration och inredning, och när jag sag en massa nya fina inspirerande bilder sa kände jag en slags glädje!
Hoppas det vänder nu! 
Känslorna kan man ju i alla fall styra, till en viss del, men hälsan är det ju svarare med.. Barnen snorar och hostar, mannen börjar ocksa bli förkyld, och jag har huvudvärk, magkramp och är allmänt risig.. 

Vi far göra det bästa utav det och tända ljus, lyssna pa skön musik och kanske baka ett gott bröd?! (om jag orkar ;))

Tog nagra bilder i gar kväll pa en nyuppsatt hylla i köket! Alltid mysigt med lite nytt! Hyllan hittade jag för ett tag sedan till ett rimligt pris och jag har malat om den i vitt. 


De 4 tomma rutorna är till för att placera foton i..
Eller nagot annant fint, kanske skriva N O Ë L nu
till julen?! 

Liten söt ljusstake med hjärtfat och handtag..

Frukostens "o'boy" finns i en gammal
hederlig platburk nära till hands..

Lillebrors favoritord! Miam! Jag tog en tjock staltrad
och böjde till, miam miam!

Älskar kronor, hjärtan och stjärnor!


Bonne journée!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar