fredag 1 februari 2013

Desperate handywoman...

Den här veckan har jag haft lite energi (trots regnet som bara fortsätter...!!!) att fixa inomhus. Vi har ju bott här nu sedan juni -11 och det finns ju en hel del saker att göra om jag säger sa.. Det gör det väl alltid med hus i och för sig!
Men nu har jag kommit igang och fatt lite saker gjort. Inga stora förändringar men känns skönt att ha bockat av dem pa listan!
Problemet med mig är bara att när jag väl kommer igang sa vill jag göra ALLT pa en gang! När jag till exempel lämnar ett "arbetsomrade" för att hämta nagot, dricka vatten, ga pa toa etc sa far jag syn pa nagot annat som ocksa maste göras och sa börjar jag att plocka där i stället.. och sa fortsätter det och sa blir det till slut jättemycket att fa ordning pa runt om i huset!


Barometern har hittat sin plats..


Jag har i alla fall malat om, eller malat över den fula gamla tapeten i korridoren. Fatt upp en hylla där som legat och väntat pa detta rätt länge, samt ramar och krokar. Jag har i samma veva malat om vissa dörrar, och en bit av en vägg i vart sovrum. Och sa har jag börjat med matsalsbordet som far en vit färg! 
Jag har flyttat en soffa (ja ensam!!) in i ett av gästrummen. Vet dock inte om den blir kvar där men var tvungen att testa! 
Planterat om och planterat ut blommor har jag ocksa hunnit med!
Och sa har jag hängt upp en barometer i guld, som vi ärvt av en gammal dam i familjen. Samma Madame som vi bland annat ärvde stolar och spegel av som man ser pa bilderna. 
Ärligt talat sa rynkade jag pa näsan när min man kom hem med barometern.. "Fin ja, men vart ska vi ha den??" Jag tyckte inte att guldfärg passade in här, men voilà!! Nu tycker jag den passar finfint!! 

Sa idag fredag, tar jag det lugnt. Lillebror är hemma men ligger nu och sover sa jag tar mig en stund i soffan och slappar. Mannen har ocksa precis kommit hem efter en jobbresa i Polen heeeela veckan :(
Men nu är det fredag! FREDAGSMYS!!!


...

...

...

...

...


Klämm M


1 kommentar:

  1. Barometern är ju grym! Blandningen av rustikt och romantiskt, modernt och antikt i ert hem är så supercharmigt!
    Ha en skön helg,
    Carina

    SvaraRadera