onsdag 20 mars 2013

Fynd i trädgarden..

Gamla trädgardar kan ha sina gömmor. Sma trevliga överraskningar, och gratis blir det ju ocksa!
Hehe, ja nu har jag ju inte gjort nagot miljonfynd men glad ända blev jag. 
Förra aret upptäckte jag längst ned i trädgarden, bakom ett gammalt skjul, som använts som hönshus tror jag, en hel hög med gamla lerkrukor. Under kvistar och ogräs fanns det nog runt 50 st i olika storlekar. Jag lirkade fram ett par stycken, som jag dessvärre gjorde "rent" fran mossa. Jättefint MED mossa ju!
Sa i förmiddags rafsade jag fram ett gäng till! Tog bara bort den värsta leran och sen far det vara. De far bli dekoration i sig mina mossiga krukor!



En vacker bortglömd hög bakom, under, längst bort..

Dags att komma fram i ljuset..

Dekorera utegrillen..?

Tjusigt värre..

...

De passar ju perfekt här! Ska nog gräva
fram nagra fler senare..

Och sa har vi dagens jag och lillebror som stökar
och bökar med lilla krattan..




Happy housewife!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar