fredag 19 april 2013

Franskt porslin...

Gillar ni porslin? Koppar, fat, vaser... Cirka 45 minuter fran oss ligger en butik fylld av porslin. Där finns alla olika varianter och former. Allt är franskt porslin tillverkat i ST-YRIEIX LA PERCHE, som ligger en bit söder om Limoges. Och vidare runt om i Frankrike finns 8 butiker (källa internet).
Det finns ett helt hav av vitt porslin, men även dekorerat och färgat. Och det bästa utav allt, bra priser och ständigt nya produkter!!

Jag besökte butiken igar när jag hade vägarna förbi. Det var ett tag sedan jag var där, har dock passerat manga ganger men ibland finns liksom inte riktigt tiden till ni vet..

Jag maste erkänna att där finns sa mycket att det nästan blir svart att hitta nagot! Det gäller att spana in allt, ga ett varv till.. och det finns mycket som inte alls är i min smak.. och mycket fiiint!!


...

...

...

...

...

...

...

...


För mig blev det inget denna gang. Men jag hittade en "fot" till ett kakfat till exempel. Letar nämligen efter ett vackert fat pa fot, men har ännu inte hittat nagot som jag gillar sadär jättemycket.. Men pa den där "foten" kan man alltsa limma pa vilket fat eller tallrik man vill! Toppen tänkte jag men köpte inte.. Jag maste fundera!
Men en "fot" för ca 50 sek är en bra bas att göra sitt eget kak- och tartfat pa, eller hur?!



Fredagskram!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar