måndag 1 april 2013

Joyeuses Pâques

Nu är pàsken över och det är inget skämt.. Vad fort den gar, denna helg?!! Direkt känns det lilla pyntet som man ställt fram "passé".. Men godis finns det kvar än.. hihi..
I lördags kväll var vi bortbjudna till ett par goda vänner. Jag stod för desserten och jobbade därmed hemma i köket hela eftermiddagen. Det blev en chokladtarta med sma marsipankycklingar pa. Kakan var enkel men det tog en tid att baka den. Manga olika moment, men roligt. Och sa lite fix & trix med de sma kycklingarna!


Söta blev de med strösselnäbb och ögon.. ;)

Chokladkaka redo att aka pa fest!

Väl hemma hos M & D serverades champagne till apéritif med lite tilltugg. Söta sma ljus överallt gav en skön och mysig stämning. Barnen hittade snabbt varandra, som alltid, och försvann tillsammans med glada rop och skratt.


Fin dekoration pa öppna spisen..

Bubbelibubbel ja tack..

Man kommer lätt i stämning vid den här apéritifen..

Välkommen in! Taget fran den inglasade verandan..

...

Fina sma detaljer överallt..

...

Vackra detaljer pa en av pardörrarna i huset..

Har ni märkt att min vän M gillar fàglar..?!? ;)

Ja, och sen maste jag bara lägga in en bild pa huvudrätten! Jag har aldrig sett eller ätit nagot sadant! "Jarret de veau" kallas rätten och jag vet inte riktigt vad det kan heta pa svenska men det är i alla fall typ vaden pa en kalv! Kalv-vad..?! Haha, nej sa tror jag nog inte det heter haha.. Om jag översätter pa google blir det: kalvkött skaft.. I mitt huvud star det still, men det spelar ingen roll för oj sa gott det var! Miam miam!



Dessa 4 enorma "ben" räckte gott och väl till 6 vuxna!
Serverades i all sin enkelhet med makaroner och tomatröra.

Nä nu blir det sängen. Jag känner hur det hettar pa kinderna efter att ha varit ute heeela dagen och jobbat i trädgarden. Gräva, plantera, klippa, bygga, borra, svära.. ja säg nagot vi inte gjort där ute idag hihi!!!!



Bonne nuit à tous!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar