fredag 17 maj 2013

Franska dörrar & grindar..

Alltsa, jag har en san kärlek till stora vackra, gamla dörrar och grindar! Ända sedan jag var liten har jag drömt om pardörrar, pampiga entréer, snirkliga grindar.. 
Vi skulle bo i ett STORT hus, med staket runt trädgarden, och en vacker grind (som jag lovade att öppna för mina föräldrar varje gang vi passerade.. jojo..). Drömmen var väl att jag skulle hänga vid grinden i en san där flickig Madicken klänning med skära skor som lät sadär krispigt i gruset när man gick.. Det blev aldrig riktigt sa.. Jag fick dock ärva en härlig Madicken klänning av min kusin, och den användes flitigt kan jag lova!
Men ingen grind, inga fina skor..

Men idag har jag 2 (eller 3) för tillfället inte sa fina grindar till huset! De ska bytas ut en dag, till nagot mer charmiga.. Och runt omkring, vart man än vänder huvet sa finns grindar, stora och sma, vackra dörrar och fina alléer! Ljuvligt!

Här kommer en fredagsblandning av romantiska entréer..



...

...

...

...

...

...

...

...

...

...

...

...



Trevlig fredagskväll..

Bonne soirée..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar