onsdag 30 oktober 2013

Pyssla med gammal bok..

För ett tag sedan köpte jag en gammal bok för 2 € pa en loppis här i närheten. Tanken med boken var att jag skulle använda sidorna till nagot vackert, nagon slags dekoration.
Och här om dagen fick jag äntligen tummen ur!
Barnen, som fortfarande har höstlov, tittade pa en film och jag kunde pyssla i fred. Det här var ju inget pyssel för barn liksom..

Jag började med en krans av knögliga sidor. Jag klippte sma bitar och skrynklade till dem lite just innan jag trädde upp dem pa en grövre staltrad (aaah jobbigt när jag inte har a med ring över pa min dator, hoppas ni förstar ända!!).
Man maste ha manga pappersbitar sa det blir tätt. Jag blev riktigt nöjd, sa gör nog en till en dag, men kanske mer avancerad.. Ska fundera ut nagot, göra pa ett annat sätt kanske..

...

...

...

Sen fortsatte jag.. I köket hänger en hylla med 4 ramar, som har varit tomma i nästan 2 ar. Jag har aldrig riktigt kommit pa vad jag skulle ha där. Men sa kläcktes en liten idé!
Tack gamla boken! Jag klippte ur 4 texter i lagom storlek och sa skrev jag familjens initialer med svart penna pa varje text, och voila resultatet!

...
...

Skojigt värre när man far till det! Jag har ett gäng sidor kvar, som kan pryda ljus, ramas in mm. Jag skulle även vilja fa tag pa vackra gamla notpapper. Det är ju riktigt fint att göra strutar av till exempel! I helgen, eller nästa vecka när höstlovet är slut, blir det kanske ett besök hos favoritgubben med sin stökiga men ack sa underbara loppis! En riktig skrotnisse är han hehe och man hittar alltid nagot roligt eller vackert hos honom!!!


...

...

...


Jag hoppas ni blir inspirerade!

Kramis



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar