fredag 15 november 2013

Höst och kallt i Frankrike..

Nu, äntligen (säger jag som svensk!), kom lite kyligt och krispigt väder!
Som jag längtat!! Solen gassar och temperaturen ligger pa 5 gr pa morgonen. Härliga färger pryder trädgarden och vi eldar i öppna spisen i köket sa ofta vi kan, inte minst för mysets skull ;) men visst värmer det. Och visst kommer regnet av och till och förstör stämningen men det hör väl november till..
Jag vet att alla i Sverige vid det här laget har gatt förbi hösten och blickar fram mot jul (jag med!) men det är ju underbart med alla vackra löv, vinden som busar runt med dem och solens stralar!!! Jag njuter till fullo!


En bild fran köket igar eftermiddag..

En aningens suddig bild..

Vildvinets sprakande färger..

Badrumsdörren..

Badrumsfönstret..

Jag är väl en av fà som gar och hoppas pa snö här i vinter! ;)  En grà och regnig jul är inget för mig. Det sägs att det ska bli en riktig kall vinter här, den kallaste pa manga manga ar! Vi far väl se hur det gar! Spännande.. Alla vet ju att det blir kaos i Stockholm när det snöar mycket, sa ni kan ju tänka er paniken här när det har snöat en halv centimeter hihihi!!!!
Skolorna stänger, folk kommer liksom inte hemifran med sina sommardäck, barn springer omkring med gympaskor och vissa tjejer (kvinnor!) envisas med sina ballerinaskor!! Hoho.. 


En kram till alla denna 
härliga fredag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar