tisdag 19 november 2013

Längtan till advent..

Som de flesta denna period, längtar jag till december och pyntning inför jul! Jag älskar julen! Och som varje ar längtar man snabbt efter krispiga tulpaner strax efter helgdagarna!! ;) Nästan direkt, dagen efter julafton. Da känns allting liksom förbi.. Vemodigt pa nagot sätt.
Sa eftersom att julen är sa "kort" sa gör det väl inget att man börjar pynta lite här och var redan i november?! Den manaden är ju sa trakig ända.. Vi vill ha ljus, mys och goda dofter omkring oss!!!

Idag gjorde jag ett litet test. Adventsljusstaken! Jamen HUR ska den se ut?! Hur vill JAG ha den? Tittar man runt pa instagram, bloggar, facebook osv finns där manga varianter. ALLA är sa fina sa man blir sjuk!!! "Jag vill ha" bara ropas det inom en. Kronljus eller blockljus?! Vilka problem haha..
Jag har just nu inga egna nya idéer, sa för tillfället ser min ut... ja, som vanligt! Som förr. Som när jag var liten. Grön mossa och flugsvampar. Men själva ljusstaken är liiite annorlunda, en vanlig sadan, som jag har sedan länge.. Det kommer inte att bli nagon "stege" när alla ljus är tända men det gör inget.. Nagot maste ju vara nytt!!!

Ni ska fa se...

...

...

...

...

Jag älskar att skapa minnen för barnen. Och speciellt nu när vi bor utomlands sa är det otroligt viktigt för mig att de far med sig den svenska kulturen! Att tända ett ljus varje söndag innan jul, ställa ut gröt till tomten, baka pepparkakor och fira lucia. Och mycket mer hela aret!! Allt som är normalt för en svensk i Sverige. Men här är det ingen annan som gör detta, ingen kompis pa förskolan.. Det är JAG, mamma som presenterar dessa saker och "tjatar" om det hit och dit! Och jag gör det med nöje, jag saknar ju Sverige!


Kram till er alla!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar