fredag 25 juli 2014

Sköna Öland..

Som jag njuter av detta underbara väder Sverige bjuder pa!
Det är precis sa här jag minns mina somrar som barn, alltid fint väder (även om det kanske inte riktigt var sa..) och det är sa här jag vill att mina barn ska minnas Sverige! Varma sköna sommarlov, med mormor och morfar, Öland, att äta glass nästan varje dag, bada, leka, klappa kossorna i hagen, aka flakmoppe.. 
Som utlandssvensk vill man alltid ha det bästa när man kommer hem! Jag vill ha soliga vinterdagar med massa gnistrande snö vid jul och varma sköna dagar pa sommaren!!! 
Men sa är det ju ofta tänker du.. Ja jo, men för mig som bara har bokat in nagra dagar kan ju missa det bästa. Sverige är ju min semester numera!

Och denna semester har börjat bra! Nu väntar vi bara pa att min man ska komma hit ocksa. Da semestrar vi vidare tillsammans och hoppas pa att vädret haller i sig.. 


...

...

...

...

...

...

...

...



Varma kramar!!!



2 kommentarer:

  1. Vilka helt underbara bilder!
    Så fina!
    Ja Öland är underbart!
    Önskar en fin Helg!
    Kram Kathrine

    SvaraRadera
  2. Fina Sverigebilder :) Ljuvligt !
    Kram Anna

    SvaraRadera